У историји адвертајзинга никада није било лакше доћи до своје циљне групе или нише, али упркос доступности многих технологија, друштвених мрежа и алата, у борби са комплексним алгоритмом никада није било теже креирати и оптимизовати велики број типова реклама које би навеле купце да купе баш ваш производ у мору истих или сличних, пише за Предузетник, Бојана Ковач, експерт за дигитални маркетинг и предавач на Пословној академији ПКС.

„ЧЕСТО САМО ДОБРА ИДЕЈА ИЛИ КВАЛИТЕТАН ПРОИЗВОД, НЕЋЕ СТАВИТИ НОВАЦ НА ВАШЕ РАЧУНЕ – ИЗА СВЕГА СТОЈИ ЕГЗАКТНА АДВЕРТАЈЗИНГ ПСИХОЛОГИЈА И ИНТЕРНЕТ АЛГОРИТАМ!“

Свима је већ јасно колико је велика присутност на друштвеним мрежама као и у којој мери су ове платформе још увек најјефтинији и најадекватнији начин за пласирање услуга или производа, нарочито малих и средњих предузећа.

Компаније би требало да размишљају о дигиталној стратегији и плану садржаја као о уштеђевини за пензију, или за неку другу намену. Уколико је власницима компанија циљ да се једног дана повуку из бизниса, потребно је да на време да стварају кредибилитет свог бренда онлајн.

Дигитални маркетинг има задатак да, пре свега, позове све у организацији да „мисле као купац“ и да учине све што могу да помогну у стварању и пружању супериорне вредности и задовољства за купце.

Након стварања кредибилтета офлајн, неопходно је да компанија креира присутност, кредибилтет и рејтинг на медијским платформама и друштвеним мрежама, да интегрише стратегију онлајн и офлајн наступа.

Број корисника интернета и друштвених мрежа у нашој земљи из године у годину расте. Према подацима сајта www.internetworldstats.com, око 65% становника Србије (4.750.000) користи интернет. Друштвене мреже постају све значајнији фактор – најпопуларнија друштвена мрежа у Србији је Facebook, где свој профил има око 3,5 милиона људи (49% становника, што је и највише у региону), а Инстаграм користи око 1.200.000 људи у Србији. Око 40% светске популације или скоро 4 милијарде људи активно је на друштвеним мрежама у 2020. години.

Што се тиче трендова у 2021. години, видео незаустављиво наставља да баца сенку на све остале трендове. Са појавом пандемије прошле године, тренд коришћења видео садржаја прерастао је сва предвиђања захваљујући LIVE обраћањима, а највише глобалној популарности мреже ТИК ТОК.

За успех у дигиталном маркетингу неопходна је квалитетна едукација и праћење трендова и промена. ПКС је у самом старту добро разумела предности и динамику дигиталног маркетинга. У понуди Пословне академије ПКС је школа дигиталног маркетинга где полазници у оквиру пет модула добију основно и напредно знање како успешно да дефинишу своју маркетинг стратегију у односу на задате пословне циљеве.